torsdag, april 26, 2012

Vilken utmaning!

Jag sitter här med en god kaffe latte och funderar så det knakar. Maria har utmanat mig att göra en lista på minst åtta saker jag är bra på. Hur lätt är det då?

Jag börjar så får vi se vad som händer.

1. Det första jag kommer att tänka på är att jag har gjort ett bra jobb som ensamstående mamma. Det var inte lätt att tänka sig den dagen för många år sedan då sonens pappa hastigt gick bort. Sonen var bara fjorton månader, själv var jag tjugosex år. Nu är sonen snart myndig och jag kan bara konstatera att han är det finaste jag har och han har blivit en fin ung man.

2. Jag är bra på siffror. Inget mattegeni på något sätt men siffror har jag lätt för. Jag har ett bra sifferminne och jag har många telefonnummer och födelsedagar lagrat i mitt minne. Kollegorna frågar alltid mig när de ska ringa tandläkaren eller så.

3. Jag är bra på it, kanske därför jag är it-ansvarig på jobbet.

4. Jag är ganska kreativ vilket jag ofta får utlopp för vid mitt scrapbord.

5. .....

Nu blev det svårt...kan man få fundera lite till och återkomma? ;)

Jag går till köket och lagar lite middag så kanske jag kommer på nåt mer. Idag blir det fisk och potatis. Sen blir det kören och tidigt som attan i morgon bitti drar jag till Skåne på den där nätverksträffen.

I dag var vi på teater med våra treåringar i byns bibliotek och på väg ner för trappan till nedervåningen blev jag alldeles varm i hjärtat. Där hänger en tavla som min mamma målat. Jag tog en bild:



Jag höll på att glömma...vem ska jag utmana då? Jo Nimsan, Mockapocka, Newyorkmamman och Ellabella!
Må så gott!
Kram på dig!
Photobucket

4 kommentarer:

mockapocka sa...

I can help you

5. En fantastisk pedagog!

6. En fantastisk inspiratör!

7. Du är bra på att lyssna/lyssna in

8. Du har bra humor (är bra på humor lät lite konstigt)

Jag kan fortsätta :)

Hanna Lans sa...

Jag glömde att jag skulle skicka vidare utmaningen jag också ... Får genast logga in igen.

Bra att Mockapocka fyllde på din lista!!

Nim sa...

Ja men tackar!

camillos sa...

Tack Mockapocka!! Det var snällt skrivet! Kram!