måndag, april 02, 2012

Jag är billig...

Så, nu har jag ström igen. Polpennan är hittad och proppen är bytt.

Jag kom precis upp till mig från min syster med familj där vi firade deras stora kille som fyller nio år idag. Han hade bestämt att det skulle ätas taco's och jag och sonen var bjudna.
Dagen till ära drack jag en burk öl till maten. Väldigt långsamt, då går det bra trots kolsyran. Men det går inte långsamt upp i huvudet kan jag säga. Jag är ganska billig i drift nu för tiden. Hahaha!


Jag har säkert berättat det förut men jag kan dra det lite kort; jag fick den stora äran att få vara med när han föddes den där kvällen för nio år sedan. Det var jag som satte på honom hans allra första blöja och det var jag som klädde på honom hans allra första kläder. Mosters stora prins!


Idag har jag längtat hem från jobbet hela dagen och det beror inte på att jag har ett trist jobb. Nä, tvärtom. Idag fick jag ett hemmagjort halsband i present av ett barn, bara sådär. Det är ju trevligt.
Jo, jag har längtat hem till mitt cerat som jag glömde stoppa i fickan i morse. Allt efter som dagen gick så blev väl mina läppar rödare och rödare och till slut stod jag inte ut så jag tog på nån fet salva på läpparna. Detta resulterade i att mina kollegor fick sig några goa skratt för att jag inte såg klok ut med mina kritvita läppar. Men vaddå, det var ju modernt på åttiotalet. Då hade jag ju vitt glansigt läppstift och var hur cool som helst.
Idag behövde jag som sagt inget läppstift, naren färgade mina läppar så fint. Tja, inte för att jag nånsin använder läppstift heller för den delen. Jag kör den naturella stilen. Eller nare-stilen. Haha!

Ja, så billig är jag numera. Inte behövs det mycket öl och om jag bara skippar cerat så får jag röda fylliga läppar. Perfekt!

Cerat-puss från mig!
Photobucket

4 kommentarer:

britta sa...

du är förrolig camilla, fast det är inte roligt att glömma sina viktiga arteraljer hemma. kommer så väll i håg när man gick där med nivea burken i högsta högg o smetade på läpparna .

camillos sa...

Ja, Niveaburken var sällan långt borta. Var man riktigt fräck så hade man Ultra.
Jag hade Nivea så jag var väl bara lite halvfräck.

Maria Engelwinge sa...

Du är rolig du:). Ja, vem hade inte vitt läppstift när det begav sig? Och mörkbrunt indianpuder och två meter breda axlar? Jösses så man såg ut!
Ha det fint!

camillos sa...

Maria...pudret hade jag förträngt! Vi såg väl inte friska ut med allt det där på huden...
:-)