tisdag, april 03, 2012

Camillos dialektmysterier

Jag är facinerad av dialekter och jag älskar att härma olika dialekter. Jag tycker inte att alla dialekter låter så vackra som andra. Jag skulle lätt kunna falla för en dialekt. Eller en sexig röst.

Hur kom jag att tänka på detta nu då? Jodå, ibland flyger tankarna runt uppe i Camillos hjärnkontor. Låt mig förklara.
Jag insåg att jag skrev en dialektal sak i mitt förra inlägg, jag skrev "hallå eller?" och det ska givetvis läsas med bred göteborgska annars låter det väl inte klokt. (Ibland skriver jag visst som jag pratar...sorry) Om man läser "hallå eller?" på småländska eller nån annan dialekt så kanske det blir nåt helt annat.

Denna dialektala fråga drog i väg till att jag såg ett inslag på tv i går där de visade att en ny serie ska börja på annandagen, Alcatraz. Den verkar bra och spännande och jag kommer garanterat att titta. Sen får vi väl se om jag gillar den.
Då flög tankarna till andra bra serier som jag har följt som till exempel Lost och 24. När jag kom att tänka på 24 så kunde jag liksom höra den där sexiga rösten som tillhör Kiefer Sutherland. Den rösten...jag smälter!




Så för att återknyta till mitt förra inlägg igen så skulle det vara himla trevligt om just Kiefer Sutherland knackade på min dörr och bjöd ut mig på en långpromenad i solen. Då skulle jag inte behöva några hörlurar...då skulle jag bara lyssna på hans röst.

Tja, så kan det gå när tankarna far runt i ett huvud som mitt. *fniss*

Photobucket

2 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Hallå eller, är vi tvillingsjälar eller vad?! Några av de bästa serier jag sett är just 24 och Lost. Har alla säsonger på dvd. Och Kiefer har en very, very sexy sängkammarröst:).
Visste du att Alcatraz är skriven av samma författare som Lost, J.J. Abrams? Längtar tills den börjar!
Och jag älskar också dialekter:). Är bra på att härma dem jag med. Och alla är INTE fina, hehe. Göreborgska gillar.
Kram fina vän!

camillos sa...

Men hallå eller, vilket sammanträffande! Full pott liksom.
Jasså, samma författare, då blir det nog en bra serie!

KRAM!