måndag, april 09, 2012

Finfika och krisma

Idag har jag fått smörj. Av en präst.
Skämt åsido så var det i kyrkan i kväll när vi sjöng med kören som jag fick smörjelse i pannan och det kallas visst för krisma. Annars var det trevligt i kyrkan. Det märks att påsken är kyrkans gladaste och största högtid för det är lite gladare då. Fast det är alltid glatt när vi sjunger! Men den sista psalmen...den kunde de skippat. Den var inte så glad och vi sjöng ALLA sju verserna! Konfirmanderna som satt längst bak i kyrkbänkarna höll säkert på att svimma. Eller också satt de och lekte med sina mobiler så det gick säkert ingen nöd på dem.
Vår organist som dagen till ära satt vid pianot verkade njuta desto mer av all de sju verserna. Jag som brukar tycka att det är nåt speciellt med killar som spelar instrument...det gäller nog inte killar som spelar psalmer.

I förmiddags åkte jag och min syster som sagt till stan-stan och det var minsann INTE gratis i Nordstans parkeringshus idag. Sjuttiofem spänn fick jag betala. Men inte fick jag blåsa. Vid infarten stod det nämligen fullt med poliser som stoppade bilisterna på väg in. Jag vevade ner rutan men inte fick jag blåsa inte. "Kör förbi", sa den stilige konstapeln.
Hur som helst så hade jag och syrran en bra dag i stan. Jag fick handlat en topp, lite nya bakformar och lite nya skor. Vi hälsade på sonens faster som jobbar i ett av de stora varuhusen i Nordstan och det var mysigt att träffa henne, det var alldeles för länge sedan!

Det viktigaste av allt med en tripp till stan-stan är ju fika så det såg vi till att vi gjorde. På Espressohouse. Jag skickade en bild till Facebook på fikat och när jag senare hämtade sonen hos sin kompis sa han att alla coola ungdomar fikar just där. Tack!


Nu har alla mina fyra lediga dagar gått och det har varit fullt upp, precis som jag trodde. Det har varit fyra bra dagar och nu när jag tänker efter så jobbar jag ju för tusan bara i fyra dagar denna veckan med.
Hoppas att din påskhelg har varit bra!

Puss och kram!
Photobucket

4 kommentarer:

jenny sa...

Skönt med en kortvecka för er!
Ses vi på torsdag?
Ska bli sååå kul o se dig, har ju inte sett dig sedan oktober!!
kram

camillos sa...

Ja, jag jobbar på torsdag. Det ska bli kul att träffas!!
Kram!

Anonym sa...

Å det var såå kul att få träffa er <3

camillos sa...

Jaa, det var det! Puss o kram! <3