lördag, april 07, 2012

Glad Påsk!

Vilken underbar dag! Solen skiner så skönt på oss och helt plötsligt känns allt så mycket lättare. Inte för att nåt var svårare i går för jag hade en jättetrevlig dag då men jag har sagt det förut, i år spritter det lite extra i Camillos när solen skiner. Gött e de' (på göteborska alltså...).

Nu ska jag prata ihop mig lite med min lillasyster om vad vi ska servera på påskbordet. Jag vet i alla fall att jag ska göra mina goda kycklingfiléer med sweetchilisås som jag har gjort många gånger förut. I går kväll plockade jag fram min receptbok där jag har lite bufférecept och det var då jag insåg hur störd jag är. iPad-störd. Det var mörkt i köket när jag plockade fram boken och helt seriöst så undrade jag om det var nåt fel på receptboken som inte började lysa när jag öppnade pärmen. Hahaha...tekninkens underbara värld. Varsågod, du får gärna skratta åt mig för det gjorde jag själv!

I går när vi var hos sonens farfar fick vi så mycket gott att äta och eftersom att jag äter så lite så gäller det att välja det jag verkligen vill ha. Då åt jag sill, några räkor och stekt inlagd strömming. Det konstiga med mig är att jag avskyr stekt strömming med potatismos och lingon, det är kattmat för mig. Men stekt inlagd strömming är så gott. Knäppt va? Min kära pappa gjorde alltid stekt inlagd strömming till högtider och ingen kan göra så god som han gjorde.
I kväll är det bara jag i hela storfamiljen som äter sill så jag har köpt en liten burk till mig själv.
Äter du sill?

Glad Påsk-kram till dig, min kära bloggläsare!

Photobucket

8 kommentarer:

Maria sa...

Tack för att jag fick skratta för det gjorde jag! Åt din ickelysande receptbok alltså.

Ja jag äter sill - speciellt senapssill och vitlökssill. Mums!

Ha det bäst

Nim sa...

Äter INTE sill!

Du får scanna in din receptbok till Ipaden, så har du dom där! Smart va?!

camillos sa...

Maria, vad kul att lilla jag kunde locka fram ett skratt!

Nim, det var en bra idé! Du är inte så dum som jag ser ut! :-)

Hanna Lans sa...

Jag tryckte på ett ord i morgontidningen häromsistens och undrade varför jag inte kom till en ny sida ...

vally sa...

Flickor ,flickor. Det börjar redan vid 40, läste jag häromdan.
Skönt att höra för en gammal tant, som hunnit en bra bit på den kalkade vägen och ändå håller sig någorlunda flytande.
Nä nu skall jag inte vara så´n.
Önskar en fantastisk och glad påsk och senapssill är gött tycker jag.

camillos sa...

Härligt Hanna! Då är du lika störd som jag... :)

Glad påsk Vally!

Swedish Steffman Travelings sa...

Jag älskar sill! Många Påskkramar tillbaka!

camillos sa...

Jag med Steffman...fast ändå äter jag bara sill på jul, påsk och midsommar. :) Kram!