söndag, april 01, 2012

Jag älskar blommor

När jag var på Blomsterlandet köpte jag flera mårbackapelargoner som ska stå på min nya trappa när den är klar. Dessutom är det för kallt ute så de står här inne och är vackra nu.



Påskduken som jag har broderat själv ligger på bordet och på den står det två vasar med färska blommor. Jag blir glad av färska blommor!


I fönstret i mitt vardagsrum fick jag syn på nya knoppar på mina orkidéer. Härligt.
När pappa bodde här uppe hade han hela fönstret fullt med orkidéer och de blommade jämt. Jag tror att det beror på läget i fönstret och inte på att pappa hade gröna fingrar. Det var nog mamma som hade gröna fingrar och inte pappa.


Min söta syster och hennes man har precis hjälpt mig att tömma det sista i min hall så att snickarna kan komma och riva snart. Det verkar som att mössen har flytt sin kos. Hoppas jag i alla fall. Det har inte fastnat nån i fällorna. Åh, vad skönt det ska bli när den nya hallen blir klar!!

Klockan har ju blivit mycket så jag tänkte köra en liten fuskmiddag idag. Jag ska prova det här idag:


Jaha, så var helgen snart slut men vad gör det när man bara jobbar fyra dagar nästa vecka?

Kram på dig!
Photobucket

4 kommentarer:

Nim sa...

3 dar, va det här!

camillos sa...

Mmm, en del har det bra! :-)

vally sa...

Du, lilla tusenkonstnär, behöver ingen färdig kryddblandning.

camillos sa...

Nä kanske inte...

:-)