söndag, april 08, 2012

Stan-stan

Vilken härlig dag det har varit! Jag har städat lite, bakat lite knäckebröd, solat lite på balkongen, fikat lite med S, tagit en skön promenad med S. Förut körde jag sonen till en kompis där de ska lana hela natten lång så nu är jag ensam hemma. Jag har tänt ljus överallt så det är ganska mysigt här uppe nu.


För en liten stund sedan var min syster med familj här. Vi har spelat Bingolotto. Jodå, du läste rätt. Det var minsann länge sedan jag spelade Bingolotto. Anledningen till att vi spelade just idag var för att min syster ville se sig själv på tv för hon var med på den där tvinspelningen som jag inte följde med på. Jag såg inte syrran i rutan...



När min brorsdotter var liten spelade hon ofta Bingolotto med sin farmor och farfar, mina föräldrar alltså. Hon brukade få en lott från veckan innan och hon duttade färg på varenda ruta. En gång ropade hon:
- Farmor jag vann en reseledare!

Den som ändå kunde göra det...Idag vann jag faktiskt...fast jag vann två sverigelotter. Nä, jag har inte tur i spel. Jag kanske har tur i ...nä, troligen inte.

I morgon blir det fullt upp som vanligt. På förmiddagen ska jag och min syster åka utan barn till stan och nu menar jag stan-stan och inte Allum som jag brukar åka till. Vi ska strosa runt lite planlöst och kanske ta en fika eller nåt. Det är visst gratis att parkera i Nordstans parkeringshus så dit åker vi i alla fall. På kvällen ska vi sjunga med kören i byns vita kyrka.

Jaha, nu är resten av kvällen min. Vad ska jag hitta på? Jag drar mig mot soffan så löser det sig nog.

Kram på er!
Photobucket

2 kommentarer:

vally sa...

Roligt att läsa och reseledarvinsten gav dagens första skratt. Sedan trodde jag det skulle stå, att du vann två men det var bara sverigelotter.
Känner så ibland också, att stan skulle man åka till. Stan är ju stan.
Hoppas ni får en mysig dag.
Nu snöar det. Inte mej emot.

camillos sa...

Tack Vally, vi hade en trevlig dag på stan!