måndag, april 23, 2012

Muntergökarna

Måndag morgon och jag vaknar till ljudet av en skruvdragare utanför mitt inplastade köksfönster. Muntergökarna har kommit. Eller Happy-koko som min käre far sa.



Muntergökarna är våra två snickare och det är naturligtvis inte så att de är några muntergökar, snarare tvärtom. De är jätteduktiga med hammare och skruvdragare men de är inte det minsta charmiga tyvärr.
Frågan är hur sura de är för att vi skar upp ett hål i pappen...men vad skulle vi göra? Vi måste ju komma in, eller?

Muntergökarna brukar inte komma förrän vid niotiden och idag börjar jag klockan nio så jag hade hoppas hinna åka till jobbet innan de kom. Jag får väl smita ur genom källardörren.


Hoppas du får en bra måndag!
Koko!
Kram!
Photobucket

3 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Det är fan inte kul när man måste dras med vresiga surpuppor t o m i sitt eget hem!
Kram!

Ellabellas vardag sa...

Nej, men vad !! En kommunikation kanske hade varit på sin plats om dom hade velat ha det på något annat sätt. Ja jag menar om de ville ni skulle använda någon annan ingång, som skorsten, fönster eller källare. Fy för tråkiga sura människor. Usch.

camillos sa...

Maria; nej och då är det skönt att smita till jobbet! :)

Ellabella; skorstenen kanske hade varit en bra idé? ;))