onsdag, april 25, 2012

Fasen också...

Jag hade ju lovat mig själv att inte ägna en enda liten tanke på honom. Att inte ens nämna hans namn. Att inte titta på honom. Att inte bli berörd av honom.

Men...igår kväll satt jag tryggt i min soffa och tittade på nyheterna när det plötsligt handlade om honom, den däringa norske massmördaren, du vet vem.

I rättegången visades en film som visar hur en bomb, i samma storlek som han tillverkat, exploderade. Det var väldigt tydligt att effekten var enorm och man undrar hur en del faktiskt ändå kunde överleva, så stark var bomben.

Då sitter den jäveln och ler.
Ler! 
Hånler!
 Jag blir så äcklad!

 Nu tänker jag inte titta på nyheterna på tv förrän jag vet att rättegången är över och de har låst in honom och slängt bort nyckeln. Så det så!

4 kommentarer:

Nim sa...

Jag blir så jävla.....åhhhh! Måste nog gå ut på altanen o skrika av mig. Och han tar upp hela nyhetssändningen- vrje kväll!!! Finns ju idioter som blir inspirerade!

Maria Engelwinge sa...

Det finns en anledning att jag sällan ser på TV och det är väl ungefär det här. Jag orkar inte med alla hemskheter som överfaller mig i mitt vardagsrum. Jag tar hellre in infon pö om pö i min egen takt.
Kram!

Ellabellas vardag sa...

Ja all den där uppmärksamheten han får. Gillar inte. Varför ska han ens få prata... mer än det som behövs. Alla vet ju att han har gjort det, han har erkänt- inget mer med det. Inte undra på att man blir förbannad...

camillos sa...

Jag brukar sälla se nyheterna på tv, jag brukar läsa dem på nätet. Då kan jag mer välja vad jag vill läsa om och jag brukar scrolla snabbt förbi den där terroristen!

Grr!!