tisdag, april 03, 2012

Knack knack?

I eftermiddags var jag på stresshanteringskursen igen och dagens ämne var fysisk aktivitet och kost.
Vad det gäller kosten så har jag ju inga problem längre. De ställde fram ett stort påskägg fyllt med godis, trots dagens tema, men som vanligt åt jag inget. Det är så skönt att inte vara sugen och ännu skönare att bara låta bli!
Vad det gäller fysisk aktivitet så finns det ju många olika sätt att använda sin kropp. Huvudsaken är att man rör sig för kroppen är byggd för rörelse.
Jag kämpar på med mina promenader men i ärlighetens namn så går jag inte ut varje dag som jag egentligen skulle vilja. Jag skulle behöva nån som knackar på varje dag och bjuder ut mig på en promenad. Oftast går jag ju själv och om jag glömmer mina hörlurar hemma så är det inte lika roligt. Jag går så mycket bättre med musik i öronen. Vädret spelar ju in också men det kan ju bara bli bättre nu, eller hur?

På tal om väder så tycker jag att det är för kallt nu. Jag hade ju vant mig vid den goa vårvärmen som var här nyss. I morse fick jag sätta på min rattmuff igen. Hallå eller?

Rattmuff av, rattmuff på.

Krama varandra i trafiken!

Photobucket

7 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Vi har haft elementen avstängda ett par veckor men i morse fick jag dra på för fullt. Frös som en liten hund.
Längtar tills jag får göra min operation! Det låter så skönt att slippa vara godissugen och kunna äta normalt (eller små portioner) och gå ner i vikt.
Stor kram!

Swedish Steffman Travelings sa...

Stresshanteringskurs... det låter sunt och nyttigt...

camillos sa...

Maria, hur går det för dig? Står du i kö till operation?
Stor kram tillbaka!

Steffman, det är faktiskt en bra kurs med mycket bra innehåll. Dessutom har vi en halvtimmes avslappning varje gång, lite lyxigt sådär på arbetstid.

Maria Engelwinge sa...

Jag skulle ha varit på ett möte för ett par veckor sedan men fick en allergisk reaktion på ett nytt schampo precis innan vi skulle åka iväg. Fick ta två Lergigan och gå och lägga mig:(. De ska skicka en ny tid.

camillos sa...

Vad synd Maria, hoppas du får komma dit snart! Lycka till! Kram!

Anneli Stålberg sa...

Det är verkligen kallt, jag hoppas att värmen kommer tillbaka snart.

camillos sa...

Anneli, jag håller alla tummar för att vårvärmen kommer tillbaka snart!