tisdag, april 24, 2012

Jag är...

...trevlig, mysig, glad och harmonisk, härlig, rolig, trevlig, har bra karaktär och kreativ. Jag är också en bra kamrat som dessutom ser snäll och positiv ut.

I alla fall om man ska tro mina kurskamrater på stresshanteringskursen. Idag var det sista gången (fast det blir en gång till för att ta igen det jag missade förra veckan när jag var på facklig kurs).
När vi fikade fick vi varsin pappersblomma med vårt namn på. Blomman skickades runt så att alla kunde skriva nåt om var och en på ett av blombladen.
Detta var inte så lätt, jag menar, vi känner ju inte varandra. Vi har gått denna kurs vid åtta tillfällen och vi har ju inte lärt känna varandra så djupt men det har varit ett gott gäng damer och alla har delat med sig av sina erfarenheter ganska öppet.

Nu stod det ju bara snälla saker på allas blommor såklart. Hur skulle det se ut om det stod "verkar grinig" eller "ser så jäkla trist ut"?

Nä, jag tar med mig mina ord och jag tar åt mig. Förhoppningsvis är det så folk uppfattar mig?


I augusti ska vi ha en återträff och tills dess har vi lite läxa. Bland annat ska vi skriva små noteringar om det har hänt nåt bra under dagen. Det gäller bara att öppna ögonen och se allt det där som är bra för visst händer det nåt bra varje dag. Det kan till exempel vara att jag har sagt nej till nån uppgift för att inte stressa eller att jag har tagit mig lite egentid och bara filosoferat eller att jag har upplevt nåt annat som känts bra.

Har du upplevt nåt bra idag?
Photobucket

5 kommentarer:

mockapocka sa...

Så känner jag dig också! Sug åt dig! :D

vally sa...

Jag känner dej inte så väl men det stämmer säkert till punkt och pricka.

Maria Engelwinge sa...

Vi tänker ofta så lika och i samma banor att jag hoppar till. Här sitter jag och funderar på att skriva ett inlägg med utmaningen "hitta bra saker hos dig själv", "gör en lista". Typ. Och så tittar jag in här och läser ditt inlägg...

När jag var lärare brukade jag göra liknande övningar med klassen, fast det var muntligt. Jättebra sätt att ge alla positiv feedback. För man fick självklart inte säga nåt negativt, det hör man för ofta ändå.
Kram!

Ellabellas vardag sa...

Vilken rolig grej och bra. Det är sådant man behöver mer utav! När jag läste orden som skrivit om dig, kan jag bara instämma- även om det var längesen vi sågs. Men det är så jag både uppfattar hur du är idag och verkar vara. KRAM

camillos sa...

Ja, detta kan man nu göra i många olika sammanhang. I arbetsgrupper eller med barngrupper. Det är nu kul att få höra lite positiva saker om sig själv. ;)