torsdag, april 12, 2012

Cant help falling in love

Torsdagkväll = körkväll = Camillos är pigg(are) och glad(are)!

Jag har ju tidigare berättat om vår Elvis-konsert vi ska göra med Göran Engman. Den är inställd...igen. Tråkigt tycker vi i kören för det har varit så himla roligt de andra gångerna. Men vi är inte en kör som deppar ihop så vi har bestämt att vi kommer att göra konserten själva till hösten, med egna solister. Vi gör det själv. Därför kommer konserten heta Självis och inte Elvis. Fyndigt va?

Vi har i alla fall suttit och planerat det första till vår körfest och jag lovar att det kommer att bli skoj! *fniss*
Vi har kokat ihop lite hemlisar...åhh, jag längtar nu!!

Idag har vi lärt oss en ny låt, övat några gamla och släppt loss totalt till några gamla godingar. Vår kära körledare var tvungen att gå en halvtimma tidigare i kväll och då skulle vi gå hem också men vår entusiastiske pianist lockade kvar oss utan problem, för vi vill aldrig gå hem.

Här har jag försökt lägga upp en video från körövningen men det vill sig inte i kväll...jag kanske testar igen i morgon.

UPPDATERING: Nu fick jag laddat upp mitt klipp! Det är mina nya skoskavskor ni ser och det är filmat med min mobil så det är inte toppkvalité...



Fikat blev uppskattat men det blev lite kakor över. Hmm. Får nog ta med till jobbet i morgon igen. Det är ju ändå fredag då. De får helt enkelt inte banta i morgon heller.



Godnattpuss!

Photobucket

5 kommentarer:

vally sa...

Självis var ju görfyndigt.
Kommer att bli kanon.
Hoppas man får tillfälle att höra och se er.

camillos sa...

Vally, Självis blir inte förrän till hösten men vi har vår sommarkonsert i prästgårdens trädgård 3 juni. Välkommen!

Maria Engelwinge sa...

Å jag älskar Göran Engman! Förälskade mig totalt i hans rollfigur när han var med i Skärgårdsdoktorn. Skulle vara jättekul att få se en video från en av era körträffar. Hoppas du lyckas lägga upp den!
Godmorgonpuss!

Ellabellas vardag sa...

Åh vad du bakat och stått i. GOTT!

camillos sa...

Maria; han var inte bara bra i Skärgårdsdoktorn. Han kan sjunga också!

Ellabella; jajamen!

Kram på er!