onsdag, mars 28, 2012

Varför hejar jag alltid på tvåan???

Jaha, här sitter jag och torkar tårarna. Hur kan man gråta till ett matlagningsprogram?
Jag hoppades att Josephine skulle ta hem vinsten men det var likadant förra året då jag också satt och höll alla tummar för den som kom tvåa.

Tårarna kom när Leif Mannerströms tårar kom på grund av Josephines goda sås. Leif påminner så mycket om min pappa på olika sätt.



Jag kommer också alltid att tänka på pappa när jag ser Leif för att pappa och hans musikerkollegor spelade på hans restaurang Sjömagasinet varje år. Det var en gratisspelning för pappa då Leif bjöd in traktens pensionärer på en superb måltid. Som betalning skulle pappa iofs få komma dit och äta men det gjorde han aldrig. Synd.
Pensionärerna som blev bjudna på den goda maten fick alltså musikunderhållning och till maten serverades det ett glas snaps. Inte en sån där fjösig liten snaps utan ett helt glas. Hahaha!

Jaja, nu får jag väl torka tårarna och säga grattis till Sigrid som vann årets titel, Sveriges Mästerkock. Klart hon var en värdig vinnare...men Josephine var bättre tycker jag. Det verkade det som att juryn också tyckte ibland. Men men...

Sov sött mina kära bloggläsare!
Photobucket

2 kommentarer:

Ellabellas vardag sa...

Jag hejade på Sigrid medans dottern hejade på Josephine- dom var värda det båda två tycker jag nog.

camillos sa...

Javisst var de båda värdiga vinnare! :)