lördag, mars 31, 2012

Kroppen är liksom förinställd...

Kroppen är nog ganska fiffig. Den kan liksom tänka själv ibland. Som på lördagmorgnar när den envisas med att vakna tidigt fast den inte behöver.
Idag vaknade jag klockan sju och kände mig pigg. Och lugn. Många gånger vaknar jag med ett ryck och tror att jag har försovit mig. Då tar det några sekunder innan jag inser att det är lördag och jag inte alls har försovit mig.
Idag låg lag vaken en liten stund och resonerade med mig själv. Jag hörde fåglar ute och det var precis som att de lockade på mig, så en stund var jag helt inne på att ta fram mina stavar och gå en lång morgonpromenad.
En stund tänkte jag att jag skulle gå upp och städa eller nåt.
Allt detta resonerande gjorde mig trött så jag somnade om. Det blev alltså lite sovmorgon idag.

Nu när jag sitter vid mitt köksbord med kaffekoppen nära mig så hör jag inga fåglar, bara grannens grävmaskin. Det är inget romantiskt eller trevligt ljud och det lockar mig verkligen inte till att gå en promenad. Jo, möjligtvis för att gå ifrån ljudet.

Snart ska jag sätta fart på kroppen på nåt sätt, det finns alltid nåt att göra här hemma. I kväll ska jag och sonen hem till hans farmor och plastfarfar på minnesstund för sonens pappa. Det låter kanske tråkigt men det är det inte alls. Vi brukar ha en jättetrevlig kväll tillsammans runt sonens pappas födelsedag med sonens farbröder och deras familjer, vi äter alltid flygande Jacob och vi bara myser och har kul tillsammans.

I kväll är det Earth Hour så jag låter det vara släckt här hemma när jag åker, jag vet inte om farmor släcker ner när vi är där på "kalas".
Förra året släckte vi ner, jag och sonen. Tänker du släcka?

Photobucket

2 kommentarer:

vally sa...

Jag som gillar att höra andra arbeta.
Ha en underbar lördag och tänd och släck som ni vill.
Undrar om folk egentligen vet vad det går ut på.
Gott det låter med Flygande Jakob.

camillos sa...

Hoppas du också har en underbar lördag Vally! :-)