torsdag, mars 08, 2012

Godnatt!

Idag var jag på en stresshanteringskurs. Jag missade första tillfället förra veckan när jag var sjuk men det funkade att hoppa in idag. Det var intressant och trevligt och vi hade avslappning i en halvtimma vilket var skönt. Sen pratade vi om vilka olika hormoner vi människor har i kroppen. De flesta påverkar varandra och alla påverkar människan på olika sätt.
Ett hormon (som jag glömt namnet på) är nåt slags lyckohormon och då kom jag att tänka på kören som jag sjunger i. Jag kom precis från kvällens körövning och där får jag massor av påfyllning av det där lyckohormonet.
Som en kille i vår kör sa en gång; "man behöver inte gå i terapi om man sjunger i kör". Så sant. Tror jag. Men glad och pigg blir jag i alla fall.

Vi har en massa kul på gång i kören nu och i april ska vi göra en konsert som vi gjort några gånger tidigare då vi sjunger Elvislåtar. Han som vi ska köra till heter Göran Engman (från Skärgårdsdoktorn) och han sjunger Elvis riktigt bra! Det är kul att göra nåt annat ibland!

Det värsta med att komma hem sent från kören är att jag är så förbaskat pigg. Det är inte lätt att gå och lägga mig då. Jag är visserligen en nattuggla men det är ännu svårare att somna när man är pigg och har en massa musik som går runt i huvudet.

Jag får väl köra talbokstricket. Då somnar jag direkt. Inte för att jag vill, för jag vill ju inte missa boken, men jag stensomnar efter bara några minuter. Det jobbiga är att hitta tillbaka nästa dag. Jag har en spelare i  min iPad där jag kan ställa in en somna-funktion som jag har testat. Jag satte den på fem minuter men då somnade jag inte, konstigt nog. Jag var klarvaken när den pausade efter fem minuter. Så jag får nog lyssna utan somna-funktionen.

Godnattkram på er!

Photobucket

3 kommentarer:

Swedish Steffman Travelings sa...

God morgon. Jag förstår faktiskt att du säkert är uppe i varv då du kommer hem från ditt sjungande. Låter som en bra terapi med faktiskt. Själv har jag inga problem att somna om kvällen utan gör det lätt och tidigt om vardagarna.
Ha en fin dag! Kram

Swedish Steffman Travelings sa...

En spontan reaktion med tanke på mitt senaste inlägg i min blogg. Så här som du har det med automatisk publicering av kommentarer skulle jag aldrig kunna ha hos mig.

camillos sa...

Jag har inga problem att somna...bara att gå och lägga mig. När jag väl ligger på kudden är jag lättsomnad. :-)
Jag har alltid haft automatisk publicering och det har gått bra.
En och annan spamkommentar kommer ibland men de hamnar oftast i spamfoldern och publiceras därför inte. Jag tror jag har raderat en enda spamkommentar. :)