fredag, mars 30, 2012

Muffins någon?

Jag kom precis hem från en liten shoppingrunda på Allum där jag strosade alldeles själv. Jag kunde gå in i varenda butik jag kände för och kika länge och väl. När sonen är med brukar han dö av tristess när jag ska titta på "mina" saker. Jag provade en massa kläder men det blev bara en enkel topp från Lindex. Jag köpte lite örhängen och halsband och ett muffinsställ också. Men vad ska jag med ett muffinsställ till? Jag som inte ens äter dylikt. Men baka är ju kul så jag får väl fylla stället och bjuda nån fikasugen på.


Jag måste bara berätta att alla jag mötte idag var så glada och trevliga, det verkar som att varenda butiksanställd i hela Partille gått på charmkurs. Inte mig emot, jag blir ju bara glad.
Jag åkte faktiskt inte till min favoritscrapaffär utan jag åkte åt andra hållet till Blomsterlandet där jag köpte en himla massa blommor. Lite till mig själv, lite jag ska ge bort och lite jag ska plantera på gravarna.
Jag ska plantera på mamma och pappas grav, min morfars grav och på sonens pappas grav. Han skulle ha fyllt 45 år just idag...

Nu ska jag bara ta mig en kopp kaffe innan jag tar med mig blommorna och åker till kyrkogården.
Photobucket

3 kommentarer:

vally sa...

Vilket fiffigt ställ.
Snyggt!

Hanna Lans sa...

Vilket trevligt ställ! Du får bjuda på muffinskalas i sommar helt enkelt. :)

camillos sa...

Visst är det Vally!

Hanna, lite bloggfika kanske? Det var ju länge sedan. ;)