lördag, mars 24, 2012

Cupcakes bidde det idag

I morgon ska vår kör sjunga i kyrkan och då ska jag och min syster ha med oss fika. Som vanligt har jag provat ett nytt recept, det blev ett recept från Leila. Cupcakes med en maräng/munk på som man doppar i choklad. Tur att jag inte äter sötsaker nu för tiden. Familjen fick vara provsmakare och enligt dem så var de "to die for".
Det är de säkert. Krångligt var det i alla fall. Första omgången blev sådär...men det berodde nog på att jag hade för bråttom med att doppa i choklad för marängen/munken höll inte formen precis.

Dags att fylla formarna!

Muffinsformen köpte jag på IKEA häromdagen.

Här har chokladcupcakesen fått en maräng/munk spritsad på sig,
återstår bara att doppa dem i smält choklad.


Idag blev det en sväng till Allum för jag var tvungen att köpa en ny topp som jag kan ha i kyrkan i morgon. Det ska vara nåt enfärgat upptill, i vårfärger. Min garderob är ju inte så rolig just nu och jag vill inte köpa på mig för mycket nytt ännu. Hur som helst så köpte jag en söt topp (på normalstorleksavdelningen...) och en likadan till min syster som visst också behövde nåt nytt så vi kommer väl att vara mer lika varandra än vanligt i morgon.


Nu i kväll gjorde jag mat i min systers kök till hela storfamiljen, kycklingfylld cannelloni. Jag gjorde det för några veckor sedan när sonens farmor och plastfarfar var på besök och sonen fullkomligt älskade det. Det gjorde min syster också!

I går var vi på kalas hos min bror där vi firade hans frus båda döttrar som fyllt år. Dessa kort gjorde jag till dem:




Nu tänkte jag slänga mig i soffan en stund för jag har hållt på och grejat hela dagen. Jag började dagen med att tömma min balkong som snart ska rivas. Där låg bland annat den gamla toastolen, två gamla handfat, gips i miljoners smulor, det gamla klinkersgolvet från badrummet m.m. Det som göms i snö...

Må så gott!
Photobucket

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Åh, de där kappkejksen ser ljuvliga ut i Lejlas kokbok! Hur blev det efter att du doppat i choklad?

camillos sa...

Jag kan bara säga så här.
&%#=!?^* = svordom...

Det var inte så lätt som det lät.
Så de blev inte så snygga som jag ville ha dem. Jag får väl hoppas att de smakar gott i alla fall...