torsdag, mars 01, 2012

Halsfluss

Hej på er! Här kommer en liten kort hälsning från mig. Jag har åkt på halsfluss så jag lär inte orka blogga på ett tag. I förrgår eftermiddag kände jag av det onda i halsen och i går morse fick jag tjata till mig en tid på vårdcentralen. De menar på att det inte syns på några halsprover så tidigt men jag menade på att det brukar synas på mig. Det gjorde det också. Så nu har jag fått penicillin som jag knappt kan svälja för jag är så svullen i halsen. Febern pendlar mellan 39,5 och 40 grader. Det är ju ändå bra, jag brukar ha 41 grader när jag har halsfluss.

Ha det så gott! Vi hörs!

Photobucket

9 kommentarer:

Maria sa...

Krya på dig!

vally sa...

Minns när jag som barn hade halsflussar titt som tätt. Fick jag inte medicin snabbt utvecklades halsböld, som man perforerade med en lång sax. Ingen bedövning.
Skräckhistorier i dag antar jag.
Krya på dej. Bra att du står på dej.

Marie A sa...

Krya på dig, halsfluss är inte kul.

mockapocka sa...

Usch, får ont bara av att läsa om det.
Hoppas det vänder snabbt.
Kram

Hanna Lans sa...

Jag var en halsflussperson. Lyckat när man arbetar i förskolan. Inte. Sedan tog jag bort mina mandlar och voilà, knappt en sjukdag på 15 år!

Annika sa...

Hej min vän! Trodde att du opererade bort dina mandlar - kanske något jag drömt?
Hoppas att medicinen hjälper snart.
Stor kram

Anonym sa...

Stackars dig! Bra ändå att du "bråkade" så att du fick en tid på vårdcentralen. Hoppas du blir bättre snart!
Helena Milton

Jenny sa...

Hej Camilla!

Hoppas att du mår bättre o bättre för var dag som går! KRam och krya på dig.Vet du hur länge Scrap o hobby skulle ha öppet??
:)

camillos sa...

Maria; tack!

Vally; trots så många hasflussar jag haft så har jag sluppit halsböld, skönt. Ja, jag måste stå på mig...annars gör nån annan det! :-)

Marie; tack!

Mockapocka; Tack, det tog några dagar innan det vände...

Hanna; de ville inte ta mina mandlar för jag hade för få flussar om året, tre-fyra. För få???

Annika; nä tyvärr sitter de kvar...Kram!!!

Helena; tack!

Jenny; tack! Det verkar som att de kör på ett tag till...men det står fortfarande på deras hemsida att de söker en ny ägare.