onsdag, mars 21, 2012

iPads och höga höjder

Efter halva arbetsdagen tog jag bussen in till stan för att gå på ett seminarium om vilka möjligheter digitala verktyg verktyg i skolan erbjuder. Det var två kvinnor som berättade och visade hur de använder iPads i förskola/skola. Själv satt jag med min iPad i knät och förde anteckningar. Det var väldigt inspirerande och tiden gick jättefort. Vi arbetar med iPads med barnen på vår förskola och det är jättekul! Seminariet hölls i Världskulturmuséets lokaler och pinsamt nog så har jag aldrig varit där förut.
När jag hoppade av bussen på Korvsägen sken solen igen och då fick jag syn på att de nu har flyttat Göteborgshjulet till Liseberg.


Har du åkt hjulet nån gång? Det har jag, när det var beläget nere vid Göteborgsoperan. Jag bloggade om det då och jag satte ihop en liten video, klicka HÄR så får du se! Mycket spännande... hehe!

Jag vill nog prova att åka hjulet nu när det står på Liseberg men frågan är om jag får med mig sonen (som är lite höjdrädd).

Nu ska jag ta mig en god kopp kaffe och sen ska jag titta på Sveriges Mästerkock, ett program som jag verkligen gillar.

Vårkram på er!
Photobucket

4 kommentarer:

britta sa...

visst ser pariehjulet töntigt ut nu när göteborg hjulet kommit dit.tänker ändå inte åka det jag har oxå höjdskräck.

Ellabellas vardag sa...

Jaq och sonen åkte det när det stod därnere vid operan. 14 varv. Liiiite väl överdrivet. Vill inte åka det igen!

camillos sa...

Ja, Pariserhjulet ser onekligen litet ut nu.
Va, ingen om vill åka med mig? ;-)

camillos sa...

Som, menar jag...