onsdag, mars 28, 2012

Kaffe och kärlek...eller hör det ihop på nåt sätt?

Idag fick jag ett erbjudande om att åka till Bingolottostudion och vara med på nån inspelning med Tomas Ledin. Som publik alltså. Det var ju väldigt lockande och om jag åkte direkt efter jobbet skulle jag nog hinna men jag valde faktiskt att inte åka dit. Jag vet inte om jag kanske eventuellt möjligtvis ångrar mig lite nu. Har jag nämnt att mitt stjärntecken är våg...
Nä, jag valde faktiskt en hemmakväll och jag fick ju se hans show i torsdags så jag får helt enkelt klara mig utan Tomas Ledin i kväll.

Hade det varit typ Jonny Depp eller Mojje så kanske...  ;)

Hur som helst, nu sitter jag och lyxar till det med en kopp latte (less sweet, funkar bra trots operationen) som jag gjort i min Tassimomaskin.



Jag har funderat lite på det där med min Tassiomo och hur det går ihop med miljötänket som man borde ha lite mer av. Jag gick in på Tassimos hemsida där jag såklart är medlem och hittade en länk som var himla bra. Där kan man återvinna alla dessa kaffepatroner eller vad det heter. Man skickar efter en etikett, stoppar sina patroner i en låda, klistrar på etiketten och skickar iväg till återvinning. Helt gratis.



Helt plötsligt kändes det lite bättre och jag kan därför njuta av mitt goda kaffe utan att få värsta ågren för miljön. Bra va?
Jag älskar ju min Tassimo!

På tal om att älska så verkar det ligga i luften. Dels hade vi ett litet bröllop på jobbet idag. Eller, det blev inställt i sista stund faktiskt då brudgummen ångrade sig. Men det var gulligt ändå. Jag kanske ska nämna att både brud och brudgum är tre år gamla.
Sen har jag också sett att väldigt många googlar efter tal till brudparet just nu och därför hamnar på min blogg. Inlägget de hamnar på är detta och det skrev jag i höstas en vecka efter att min bror gifte sig. Tyvärr innehåller mitt inlägg inget färdigt tal så jag hoppas att folk hittar det nån annan stans eller rent av knåpar ihop ett alldeles själva.


Nu kom jag på en bra sak med att jag stannade hemma i kväll. Det är ju för tusan final i Sveriges mästerkock i kväll! Jag håller alla tummar för Josephine!
Photobucket

Inga kommentarer: