söndag, maj 01, 2011

Morgonsol i min hörna!

Nu har jag avnjutit min första kopp kaffe i min nya hörna, i gassande sol!


Koppen köpte jag i Ullared.

Här steker morgonsolen!
Men helt ärligt...utsikten kunde vara finare. Det är en hel del arbete kvar runt omkring min lilla hörna.

Många stenar blev över. Jag funderar på att göra ett litet stenparti
med marktäckande blommor emellan.

Hmm...
Jag skulle kunna hålla på hela dagen och greja med detta men jag borde vara inne och städa lite. Jag vill ju bara vara utomhus när det är så skönt väder! Men dammsugaren går inte runt av sig själv...

Plommonträdet lever!
Vårt kära lilla plommonträd...
Jag och mamma var och köpte plommonträdet och ett äppleträd några år innan hon blev sjuk. Året innan kanske? Äppleträdet har vi tagit bort för det var inga goda äpplen men plommonen är sjukt goda. Den sommaren när mamma var sjuk kom det tre plommon som vi gav till henne. Mamma älskade plommon.
Nåt år fick vi så mycket plommon så att jag bar med mig kassar till jobbet för vi kunde inte äta alla själva.

Men pappas sista sommar...eller på hösten kanske det var...sågade pappa ner plommonträdet för det hade skjutit i höjden så väldigt. Men oj vad han sågade. Jag trodde aldrig att det skulle hämta sig igen. Men nu är det en himla massa nya små skott och det har börjat slå ut! Nästa sommar kanske vi får många plommon igen.

Ha en go söndag!!!

5 kommentarer:

Nim sa...

Sol ja, men det är ju skitkallt!

Ser hur fint o mysigt ut som helst i din lilla nya hörna.
Undra om jag inte skall trycka på kaffeknappen, jag me...

Anonym sa...

Ser mysigt ut i hörnan, men jag undrar över de blå knopparna på bordet. Håller de fast bordsskivan med underredet?

camillos sa...

Nim; blir det finkaffe då?

Fru Hansson; haha, det är små batteridrivna lampor från IKEA. Lyser så fint när det skymmer!

britta sa...

så fint du gör,du gör alt så ordentlig när du gör något du har så bra ider kan du inte komma hem till mej och tala om hur jag ska göra i min trädgård. blått är en fin färg.

camillos sa...

Men Britta, är inte din bror trädgårdsmästare?
Tja, min hörna må vara fin men resten av trädgården då? Fortfarande en massa byggskräp och så...