söndag, maj 22, 2011

Tårar och skratt i kyrkan

Jag kom nyss hem från kyrkan här i byn där vi har avtackat en av våra präster och en av våra kyrkomusiker som båda har fått tjänster i andra församlingar. Det var en trevlig stund som vanligt och den var fylld med musik och en och annan tår.  Framförallt var den fylld med glädje och leenden. Glädjen i att sjunga gospel är stor! Mest log jag nog när vi sjöng en psalm som genast fick mig att tänka på Mr Bean. Jag fick nästan bita mig i kinden för att inte få ett skrattanfall då jag nästan kunde höra Mr Beans "ljuva" stämma bland församlingen.



Kyrkokören sjöng "I en klosterträdgård" tillsammans med två kyrkomusiker, den ena spelade piano och den andra spelade orgel. Det låter kanske inte klokt men det var så vackert spelat av våra duktiga tjejer och deras flinka fingrar! Den går så här, fast här är den spelad med endast piano:



Efter gudstjänsten bjöds det på cider, tunnbrödsrullar, kaffe och tårta ute på den grusade gången framför kyrkan. Som tur var hade de ställt upp ett stort partytält, för det ösregnade!

Nu har jag ont i huvudet så jag tänker bänka mig framför tv:n och se på Big Brother. Förhoppningsvis är det Gurkan som åker ut!

Inga kommentarer: