tisdag, maj 17, 2011

Nu njuter jag!

Idag njuter jag. Jag njuter av att jag kunde sluta tidigt precis som jag gör varje tisdag. Men flera tisdagar har gått åt till möten, kurser och utbildningar på jobbet. Men inte idag. Skönt.

Jag har ju två jättelånga dagar bakom mig, först valet i söndags och gårdagen då jag jobbade lång dag som vanligt för att sen gå hem och fortsätta jobba i flera timmar. Man kan tycka att jag inte kan jobba hemifrån då jag jobbar med barn. Jag tar ju inte med mig barnen hem precis. Men mycket av mitt jobb består av dokumentation och reflektion och det är svårt att göra i barngrupp.

Så nu njuter jag. Sa jag att jag njuter? Jag åkte hem tidigt, tog en fika hos syrran, gosade lite med hennes barn, strosade lite i byns olika presentaffärer, hittade ett armband till mig själv och en present till sonens farmor som fyller år i morgon, åkte hem igen och insåg att jag har hela eftermiddagen OCH kvällen till mitt förfogande. Så nu njuter jag.

Jag ska visserligen sitta lite med jobbdatorn sen men jag har ju hela kvällen på mig. Ingen brådska. Först ska jag....


...scrappa såklart!!! NU NJUTER JAG!!!

Här är mitt nya armband som det var rea på!


Detta fina band hittade jag i blomsteraffären.
Scrappare som jag är så har jag en plan för detta band.
Det ska ingå i ett kort jag ska göra.
Dessa små nålar ska jag nog kunna använda i nåt kort.
Kanske till farmor som fyller i morgon?

Hoppas att du också har nåt att njuta av idag!

4 kommentarer:

britta sa...

skönt att höra att du kan slappna av och njuta det behöver du! njut på bara.

mockapocka sa...

Japp, jag har njutit av dyngmaskar idag. Njutit av att de så snällt ålade sig ner i sin låda och inte följde med mig hem.
Har också njutit av att sonen INTE har kräkts (än). Han åkte hem från skolan idag för att han kände sig dålig i magen. *ryser* Som sagt, än så länge är det lugnt...

Njuter även lite för varje klipp jag får färdigt i mina filmer. Pillar med dokumentation. Det är kul men det tar TID.

I kväll ska jag lägga mig tidigt och njuta av en god natts sömn. Är DYNGtrött. Kanske är smittad av maskarna..?

camillos sa...

AHA!!! Vad det därför jag såg dig med en massa kvistar i morse Mockapocka? Kretsloppet i den fina lådan är alltså igång nu.
Jag är också dyngtrött, helt utan att ha träffat de där maskarna. Jag får väl hälsa på dem i morgon!

mockapocka sa...

Gör det! Du kan nog få mata dem också. De fick bara ett bananskal i dag. Vem blir mätt på ett bananskal liksom?