fredag, maj 20, 2011

Rock on!

Hahaha...jag åkte ner i vår backe där det gick två små flickor i dikeskanten. Helt ärligt så känner jag inte igen alla grannarnas små barn så jag lyfte handen lite käckt för att vinka. Du vet så där som trevliga grannar gör. En artighetsgest.

Den första flickan som kanske är tio-elva år är vår närmaste grannes tös, det vet jag. Hon vinkade tillbaka. Strax bakom henne gick en annan flicka som kanske är sju-åtta år, vet inte ens om hon bor i vår backe. Hon vinkade inte tillbaka. Hon gjorde en sån där gest som jag inte riktigt vet vad den betyder men jag vet att hårdrockare ofta gör så. (Oj vad jag kände mig medelålders när jag erkände detta...)



Rock on, typ.   Hahaha!!!

2 kommentarer:

mockapocka sa...

Haha, underbart. Den ungen tror jag att jag gillar!

Ellabellas vardag sa...

Haha... härliga unge. Håller med Mockapocka. Jag gillar den ungen. =)