fredag, maj 06, 2011

Nu tar jag helg!

Idag skiter jag i allt det där jobbiga. Det finns men för att kunna leva måste jag ignorera det lite. Så jag ska ha fredagsmys med sonen. Vi började kvällen med kycklingtaco's. Jag hade tänkt mig vanlig taco's men så fick jag ett brev idag som var fyllt med...



...kryddor! Jodå, jag har vunnit en tävling! Det var av en slump att jag satt vid datorn och Facebook precis när handla24 gjorde ett inlägg om en tävling. Jag har "gillat" deras sida för att jag har provat på att köpa Icas matkassar och får därför lite statusuppdateringar på min skärm då och då. Tävlingen var enkel, jag svarade bara på frågan vem vi flaggar för på Valborgsmässoafton. Ja, kungen alltså. Han fyller ju år då.
Jag var först av de fem som vann tävlingen. Jag vann ju inga stora pennigsummor men ändå. En vinst är ju en vinst!

Världens bästa plastfarfar råkar vara målare och han har jobbat i mitt blivande kök denna veckan. Min bror som har påbörjat och gjort ett jättejobb har svårt att spackla, slipa och måla på grund av värk.
Men plastfarfar ryckte in och han har bland annat tagit fram murstocken och gjort den så fin. Det var brorsan som tog bort det yttersta putslagret och då insåg vi att det skulle bli snyggt att spara murstocken som en vägg i min blivande matplats. Det kommer att bli så fint så när jag har satt upp lite ljuslyktor i muren!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Åh vad roligt! Äntligen ett kvitto på att man kan vinna på dessa tävlingar. Grattis! =)

Nim sa...

Chevivis..äsch hur stavas det då. I alla fall så använder jag den ofta till köttfärsspett, och tacokycklingkryddan har jag oxå använt, god.

Kommer bli SÅ bra med väggen! Eller hela köket menar jag.