måndag, maj 23, 2011

Jag är periodare!

Förra veckan fyllde sonens farmor år och då gjorde jag...ett stafflikort till henne. Jag är inne i en stafflikortperiod.
Flickan med blomsterbuketten är en stämpel
som jag stämplat och sen målat.
Många liknande stämplar har ingen mun och jag tycker att det ser konstigt ut
med ett ansikte utan mun så jag brukar måla dit en glad sådan.

Texten till farmor skrev jag längst fram där det är ett vitt fält.

Detaljbild. Jag har väl nämnt förut att
jag är förtjust i de söta rosorna?
En annan sak som jag gör periodvis är att läsa. Eller, när jag inte läser är väl en period. Jag har precis kommit ur en sån period. Det är inget jag planerar, att hamna i en sån period. Det bara blir så. Även om jag är mitt uppe i en bra bok. Konstigt va?

Min mamma hade nog aldrig såna boklösa perioder. Hon måste ha varit vår kommuns mest lånande kund på biblioteken. Varje vecka lånade hon hem en hel hög som hon genast slukade. Hon stod ofta på väntlistor då hon ville läsa en bok som redan var utlånad.
Så där mycket kommer jag nog aldrig att läsa. Tror jag.

Okej, nu är jag visst inne i en bokläsande, scrappande period...men tyvärr inte i en städande period. Jag har ingen som helst lust. Det kan ju iofs bero på att jag bor i ett bygge och att det liksom inte är nån idé att hålla ordning... (Säg inget men jag tog ner julgardinerna i köket häromdagen. Visserligen är det inga tomtar på, de är rödrutiga. Men ändå...)

Hoppas att städlusten infinner snart. Tvättmaskinen har visst fått gå på semester...

1 kommentar:

Ellabellas vardag sa...

Nä, att städa är inte alltid roligt. Du får göra ett ryck när bygget är klart. Tänk vad fint det ska bli! :) och vilka fina kort du gör!!!!! Kram