måndag, maj 02, 2011

Check!

Jag trodde nästan inte att det var sant när jag hörde det; bin Ladin är död! Jag som nästan hade glömt av honom. Jag kom genast att tänka på denna video, minns ni den?



Det känns som att världen checkar av listan mer och mer.
Saddam - check. 
bin Ladin - check.
Återstår - Gaddafi. Men hans barnbarn, vad hade de gjort för ont?


Konstigt att de dumpade bin Ladins kropp i havet, tycker jag. Dels för att det strider mot hans religion, dels för att jag vill ha bildbevis innan jag tror på det. Men de vill väl inte att folk ska kunna vallfärda till hans grav eller nåt.

Jag får väl ta och kolla in nyheterna lite för jag har inte hunnit kolla så noga.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, frågan är väl när vi får nyanserade nyheter om detta. Om en vecka eller två. Om de då fortfarande säger att han är död, då kan jag tro på det. Jag tycker det verkar skumt med dumpningen i havet...

Marie A sa...

Håller med, jag vill också ha bildbevis, DNA ja hela klabbet så att man verkligen har säkerställt att det är rätt man som dödat!
Verkar skumt att han redan skall vara dumpad i havet, undra vart han flyter upp?? Enligt nyheterna så dödade USA honom för en vecka sedan, nu blir det än mer skumt!

Men tyvärr så tror jag att nästa ledare står redo att ta över för att fortsätta det eviga kriget mot dumma "väst". Och naturligtvis i Guds eller Allah´s namn.

Anonym sa...

Haha... den där checklistan var bra. Undrar också över de stackars barnbarnen- men de är nog inte så där änglalika. Sådan far sådana barn typ...med uppfostran och allt runt omkring. Arv & miljö!

Håller med dig om dumpningen i havet. Vaddå, tänkte jag. Varför och redan? Hm...

/ Ellinor