måndag, maj 30, 2011

Vad hände???

I går hade vår konsert inomhus i kyrkan eftersom att vädret...ja, vad ska man säga? Skitväder kanske?

Vi hade i alla fall en underbart trevlig dag med mycket övning, några små kupper, god mat, många skratt och en svängig konsert.
En sak som hände, och här vet jag inte om jag ska skratta eller bli förbannad, så hade vi en minst sagt förvirrad kvinna i publiken. Hon verkade tro att hon var medlem av vår kör. Det är hon INTE. Mitt under vår allra första sång kommer tanten fram och ställer sig mitt i altstämman och börjar sjunga med. Texten på just den sången var bara halleluja så det var inga problem men melodin...? Vi fick bort henne men hon kom tillbaka upp på scenen på slutet också. Ibland hade jag svårt att koncentrera mig för hon uppträdde minst sagt förvirrat under hela konserten fast å andra sidan räckte det ibland att bara titta på henne för att få igång leendet igen. Man kunde inte annat än att skratta...

Jaja, trots vår minst sagt bisarra gäst i kören så hade vi en bra dag och kväll. Men när allt var över kunde jag knappt prata, jag var helt slut i rösten...

Inga kommentarer: