lördag, december 31, 2011

Vad är det med mig och rådjur?

Jag var ute på en skön promenad förut och som vanligt hade jag med mig kameran. Då hoppade två rådjur fram. Vi stod en stund och tittade på varandra. Jag slet upp kameran och de två små bruna tittade på mig länge och väl innan de skuttade vidare in i skogen. Jag kan väl inte påstå att jag är ovanligt förtjust i rådjur men när jag ser dem måste jag bara fota dem.



Idag promenerade jag i ett småhusområde alldeles nära där jag bor. Det är ett mysigt område att promenera i och jag tror att det är väldigt nyttigt att gå runt just där för det är backe upp och backe ner och backe upp och backe ner...ja, du fattar?


Backe upp...

...och backe ner.


Man kommer högt öve byn när man klarat av alla backarna!

Nä, nu ska jag förbereda lite inför nyårsfirandet. Vid tolvslaget ska vi träffa några grannar. Gissa hur mycket pengar de lagt på raketer? Den ena har lagt ungefär en tusenlapp och den andra cirka fyra tusen. 4 tusen! 4000:-!!! Ojojoj!

Ha nu en underbar nyårsafton alla kära bloggläsare! Vi hörs 2012!

Kram på er!
Photobucket

Inga kommentarer: