lördag, december 10, 2011

Nobelfest utan champagne

Idag är det Nobeldagen och det ska såklart firas. Jag brukar titta på banketten på tv om jag kan men i år kan jag inte se banketten på min tv. Det beror på att vi inte har nån kontakt med vår antenn då våra snickare var tvungna att kapa av antennkabeln när de satte panel på huset. Vi har faktiskt varit utan tv i flera veckor nu och det går ganska bra. Jag tittar på mina favoritprogram på datorn istället. Bonde söker fru till exempel. Jag har även tittat på årets julkalender på SVTplay och jag tycker att den är bra i år.

Nu har jag sån tur att SVTplay sänder Nobelbanketten live så jag kommer inte att missa alla fina klänningar, tiaror, blomsteruppsättningar och maten. Maten ja...själv ska jag festa på en bakad potatis med tonfiskröra. Vi får väl se om jag får till det. I mitt glas häller jag vatten. Ingen champagne här inte. Eller vin. Faktum är att jag ska akta mig för alkohol ett tag nu efter operationen men det kan jag tala om är inga som helst problem. Jag klarar mig alldeles ypperligt utan alkohol.

Innan sändningen börjar ska jag laga lite köttbullar så att jag kan ta med mig matlåda i morgon när jag är borta hela dagen. Vi ska ha vår julkonsert i morgon i grannbyns kyrka och då träffas vi tidigt för att repetera.
Församlingen bjuder kören på julmat men jag får som sagt ta med egen mat. Det finns ju micro i församlingshemmet.

Alldeles nyss tittade jag på slutet av Nobelprisutdelningen (inte lika spännande som banketten) och så här fina var Victoria och Daniel när de sjöng "Du gamla du fria":



Hoppas du har en trevlig helg!
Photobucket

3 kommentarer:

Nim sa...

Tyckte inte att det va några klänningar att prata om precis. ingen som stack ut, va extra ful, eller piffig. Tråkigt! Det slkulle väl va Carl Bildts fru då...vilken frilla!

Annika sa...

Hej! Jag satt i foajén på Grand Hotell i lördags eftermiddag med min mamma. Vi njöt av ett glas vin samtidigt som vi tittade på alla Nobelpristagare och deras familjer, när de samlades i lobbyn innan avfärd till Konserthuset. Riktigt stiliga och förväntansfulla! Kul eftermiddag fick vi innan vi drog på Paul McCartney konserten - den gamle mannen rockade loss i nästan 3h - utan paus och utan att dricka något vatten - hur klarar man det? Kram kram

camillos sa...

Ja du Nim, hur tänkte hon den där Anna Maria Corazza...snyggt var det inte!
Annika det låter som att ni hade en bra helg! Kul!