torsdag, december 15, 2011

Finare fönster

Idag har våra snickare gjort i ordning mina fönster på insidan. Snart börjar det se riktigt bra ut här hemma.


Före...

...efter.

I vardagsrummet blir det lite mer att pilla med då vi jag någon måste spackla och måla lite.
Men sen blir det nog bra!


Före...

...efter.



Medan snickarna gick här och skitnade ner med sina arbetarskor, gipssmulor och sågsamm satt jag och gjorde klart mina julkort. Ha, faktum är att jag nog banne mig hinner få ivägskickat dem innan i morgon som är deadline för julkorten i år. (Jag vet att man kan köpa vanliga frimärken och skicka nästa vecka med, men jag är så nöjd att jag hann i tid i år...)

Här är ett julkort som jag ska skicka:


Det här var väldigt pilligt och klistrigt men visst blev det gulligt?

Man måste öppna för att läsa hälsningen. Värre blir väl för mottagaren att stänga kortet igen...

Annars har jag ätit världens godaste lunch idag. En potatis (som jag inte åt upp), en tredjedels laxfilé, kokta mixade gröna ärtor och en sås gjord på matlagningsyoghurt och dill. Jag åt på assiett såklart!


Jag vet...ärtorna ser inte så aptitliga ut. Men det smakade gott!
Jag har pysslat lite till. Kan du gissa vad detta är?


Ha det så gott!
Photobucket

2 kommentarer:

Nim sa...

Va???! Ska man skicka dom i mon? Åhhh PANIK! Eller så kommer dom är dom kommer, orkar inte stressa för det oxå. Bättre sent än aldrig . Folk har ju ändå nästan lutat skicka via posten. Dom får va glada att dom får ett.

Hanna Lans sa...

Vilket jättefint julstjärnekort!