torsdag, december 29, 2011

Att akta sig för onödan

Jag sitter vid min dator och gör mest ingenting. Ute stormar det och regnet vräker ner. På tv:n visas Ronja Rövardotter, en av mina favorit-Astrid-filmer. Birk sa precis till Ronja att de ska akta sig för onödan och visst är det kloka ord som Astrid Lindgren skrivit. Så jag tänker göra precis så. Akta mig för onödan alltså.



Idag känns en rask promenad i ösregnet som onödan. Tyvärr håller inte det där ordspråket som vi som jobbar inom förskolan så ofta säger: "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Skitsnack!
Nä, en sån här dag finns det nog inga regnkläder som räcker till.

Nu längtar jag till våren! Så det så!

Photobucket

1 kommentar:

Nim sa...

" ÖÖÖÖÖÖÖÖÖööööööööööhhhhhh!!!!!!"

Det va mitt ösvräkregnvrål.

idag händer just ingenting, ja det skulle ju kunna städas, röjas, fixas och donas, men vem orkar. Sitter oxå bara vid datorn och gör just ingenting.