tisdag, december 13, 2011

Hjälp mig Skalman!

Jag skulle helt seriöst behöva en klocka likt Skalmans mat- och sovklocka. Hur i jösse namn ska jag annars komma ihåg allt jag ska komma ihåg? Nej nu menar jag inte det där vardagliga som att gå upp på morgonen, gå till jobbet, gå hem, gå och lägga mig osv. Var inte rädd, jag har inte gått och blivit dement. Än.



Nä, jag pratar om mina nya mat- och tablettvanor. En mat-och tablettklocka kanske? Jag känner mig inte hungrig. Alls. Därför kan det vara lite svårt att komma ihåg att äta. Och dricka, jag måste få i mig mycket vatten under dagen också.
Tabletterna är nog värst. Jag ska ta en tablett på morgonen sen måste det gå två timmar innan jag ska svälja nästa tre tabletter. Sen ska det gå minst tre timmar innan jag sväljer min järntablett. På kvällen ska jag ta dagens sista tablett och då måste det ha gått tre timmar från det att jag tog min järntablett. Ojojoj! Mycket tabletter blir det. Vad det är för tabletter? Kul att du frågade. Jo, det är calcium, B12, järn och multivitamin- och mineraltablett. Någon gång måste jag ju vänja mig vid detta för så här kommer det att vara resten av mitt liv. Inte för att jag klagar. Nädå, detta visste jag innan operationen.
När jag letade efter en bild på Skalman med sin mat- och sovklocka på nätet hittade jag en app till telefonen som heter Skalman clock. Perfekt, tänkte jag. Jag laddade hem den illa kvickt men den funkade inte. Inte på min telefon i alla fall. Jag kanske ska börja ställa en massa olika alarm på telefonen. Då kanske jag lär mig.


Hej så länge!
Photobucket

4 kommentarer:

vally sa...

Dosett får du ha. Ladda en gång i veckan. ;-)
Du smälter väl inte bort helt, och hur går det med garderoben?
Jeansbeståndet är väl utbytt, antar jag. Kul att köpa mindre storlek. Helt klart.

Ellabellas vardag sa...

Åh vad roligt att läsa din blogg. Jag blir glad när jag läser :)) Men olika larm på telefonen är nog bra så du inte glömmer av alla tabletterna. KRAM

Maria sa...

Hej Camillo!

Ramlade in här via kommentar hos Mockapocka - bra förslag förresten!

Gillar helt klart din blogg så jag petar in min lilla bild i din skara med följare!

Titta gärna in till mig om du har tid och lust!

PS Dosett låter som ett bra tips!

camillos sa...

Vally; man kan säga så här...kläderna hänger rejält nu. Men jag väntar nog lite med ny garderob. Det blir så attans dyrt att byta garderob varannan månad.

Ellabella; Tack och kram tillbaks!

Maria; varmt välkommen! Nu ska jag kika in hos dig också!