onsdag, december 07, 2011

Havregrynsgröt

Så här är det; jag älskar inte havregrynsgröt. Men idag smakade det så gott!

Tänk själv efter tre veckor på pulverdiet och en vecka på flytande kost hur gott det är att få något lent och varmt i munnen. Men lite lättmjölk och en liten klick lättsockrad äpplemos. En halv portion kokade jag, en halv deciliter havregryn alltså. Jag orkade nästan äta upp allt. Nu är jag proppmätt! Jag åt långsamt med tesked. Det här är en helt annan sorts mättnadskänsla än när man äter två deciliter lättyoghurt!



Jag får nog vänta lite med kaffet för det får inte plats nu. Jag som brukade vara en sån kaffemoster dricker kanske bara en kopp kaffe om dagen nu.

Nu ska jag ägna dagen åt att städa och greja lite för i eftermiddag kommer sonens farmor och plastfarfar på middag. Det ska bli en liten överraskning...som jag kan berätta om i kväll!

Ha det!

8 kommentarer:

Nim sa...

Är överraskningen att dom oxå skall få glädjas av en halv dl havregrynsgröt?!

mockapocka sa...

Jag sa ju att du INTE skulle vara kreativ. Du skulle göra PRECIS som de säger. Inte hitta på egna snöflingor och gubbar.

Fast nu när du ändå har gjort det får du gärna berätta hur du fick dit snögubben... ;o)

camillos sa...

Nim: här blir ingen havregrynsgröt till middag, det kan jag lova! :)

Mockapocka: klicka här http://blogamation.com/categories/christmas/155-waving-snowman.html och gör PRECIS som de säger! ;-))

Anonym sa...

Sitter här och blir riktigt sugen.
Man skall äta lite av allt. Så borde man alltid leva.
Jag riktigt känner hur du uppskattade din måltid.
Trevlig överraskningskväll önskas herrskapet.
:-)

mockapocka sa...

Tack!
Nu ska jag in och leka :D

vally sa...

Vally har blivit anonym.

NEWYORKMAMMAN sa...

Ha ha, Vally kan inte vara anonym! Marks hur tydligt som helst att det ar hon:-).
Kan du inte fa ata lite mannagrynsgrot istallet? Jag veeet, inte lika nytigt. Men havregrynsgrot ar inte gott. Deesutom blir man hungrig igen fter tva timmar nar man atit det.

camillos sa...

;)

Jag provade faktiskt mannagrynsgröt igår och det funkade. Kanske inte lika nyttigt men så mycket godare! Jag får väl festa till med det ibland.
Fast jag blir inte hungrig nu så det spelar visst ingen roll vad jag äter. Klart det gör...men du fattar?