torsdag, april 07, 2011

Skyddsglasögon

Ja, efter min avslutade fackliga kurs som handlade så mycket om min roll som skyddsombud så har jag nog fått ett par nya glasögon på min näsa. Jag kom nyss hem från körövningen i församlingshemmet där vi förutom att sjunga också fikar. Väldigt viktigt inslag.
Nåväl, när jag skulle ställa in min kaffekopp i köket fick jag syn på nåt jag aldrig sett förut.



Här på väggen hänger det ögonskölj alldeles bredvid en skylt där det står arbetsmiljön. Under skylten hänger en plastficka med tillbudsrapporter. Bra där! Jag antar att församlingshemmet har ett bra skyddsombud.

Det hade jag aldrig tänkt på förut innan jag fick mina nya skyddsglasögon. Så det så.

Godnatt!

2 kommentarer:

mockapocka sa...

Aha. Ju mer kunskap desto bättre syn. Typ.

camillos sa...

Precis! :)