söndag, april 03, 2011

Här målas det lite överallt!

Klockan är långt över midnatt och jag sitter vid mitt köksbord och gör lite kort. Jag har stämplat några motiv som jag nu har färglagt med mina pennor och penslar. Tänk om jag kunde få sitta ofta och göra kort. Jag hinner inte så ofta som jag skulle vilja. Mitt scrapalbum är inte påfyllt på länge heller.
Just nu håller jag på med två kort jag ska ge bort i morgon:




Idag var jag på kalas hos min systers stora son och hans lillasyster som fyller år snart. Jag gjorde deras kort i morse, så jag hann inte arbeta så mycket med dem:

Bilden blev visst suddig...

Ja, ja vet...det blev blått till killen och rosa till tjejen.
Vaddå då?
Mina fingrar är inte så snygga ska du veta. Systerdottern fick en sminkväska idag och den användes flitigt på kalaset. Alla fick sina naglar målade, även jag. För det första har jag tyvärr inte sådär snygga naglar som jag gärna skulle vilja ha. För det andra så kan man säga att systerdottern målade lite utanför. Eller mycket, rättare sagt. Men vad gör det. Jag har fått bort det mesta nu. Resten får väl slitas bort eller nåt.

Godnatt!

2 kommentarer:

vally sa...

Låter underbart alltsammans.
Du är lika skapande som din mamma var.
Läckra blev de, korten till dina syskonbarn.

camillos sa...

Tack Vally!