fredag, april 08, 2011

Ingen bulle i ugnen här inte

Nä, det blir inga bullar idag. Varför skull jag baka bullar helt plötsligt? Jo, idag kom det två containers till vår uppfart. I morgon, typ innan tuppen ens har vaknat, ska vi börja röja runt huset. Vi får hjälp av bland annat min systers båda svärföräldrarpar och då tänkte jag vara lite käck och bjuda på hembakta smaskiga bullar.

Jag och sonen var först på Allum där vi hämtade ut hans mobiltelefon som varit på två veckors semester och på väg hem stannade vi i affären för att handla lite fredagsgott. Vi köpte både godis, läsk, mjöl och pärlsocker. När jag kliver ut ur affären på det soliga men blåsiga torget kom jag på det. Jag glömde köpa jäst. Det är kanske inte så konstigt att jag glömde det eftersom att jag vääääldigt sällan köper just jäst. Men hela min lilla shoppingtur hade jag en ganska bra påminnare precis framför mig:





Så, nästa gång jag handlar ska jag köpa torrjäst. Då har jag det ifall andan faller på igen. Plus att den inte blir gammal så snabbt.

3 kommentarer:

mockapocka sa...

Haha, ja annars kan du göra en surdeg. Då behöver du inte köpa jäst alls :)

camillos sa...

Surdeg? Tar inte det en massa tid?

Ellabellas vardag sa...

Så det bidde inga bullar då?