söndag, april 10, 2011

Dagens predikan

Idag bidde det ingen sovmorgon heller...nåja, jag fick sova till klockan nio. Men klockan tio var jag på plats i kyrkan där vi (kören) skulle medverka i gudtjänsten. Man kan väl säga så här...vi var lika många i kören som resten av församlingen. Men de som var där hade nog ganska trevligt. Det såg jag allt att de hade!

Det hade vi med. Dels för att vi fick sjunga med världens bästa kör, dels för att vi har en toppenbra präst. Ja det är nog så att hon är världens bästa präst också. I alla fall vår församlings. En sak vet jag, när hon talar så lyssnar jag. Alltså verkligen l y s s n a r. Varje ord är intressant och det hon säger känns helt meningsfullt. För mig.

Vi frågade om hon hade lust att göra ett litet solo-dansnummer och vi behövde inte tjata. Grejen var att vi inte hade en enda bas med oss idag. En av låtarna som vi skulle sjunga har vi några rörelser till, varje stämma snurrar runt i takt till musiken medan resten av kören tittar på och tjoar och tjimmar. Det skulle bli lite konstigt när inte basarna var med så när tenorerna hade gjort sin snurr dansade prästen sin snurr uppe i predikstolen. Underbart!

Dagens predikan handlade förresten om det goda och det onda men det kan vi prata om en annan dag va?

Så här låter refrängen på låten som vi snurrar till, inspelad när vi hade vår konsert med Skövde Gospel häromveckan;

1 kommentar:

mockapocka sa...

Det öåter ju faktiskt som en väldigt rolig kör det där. Nästan roligare än i körslaget. Jag menar, de har ingen dansande präst. Det har ni.