fredag, september 10, 2010

Valfläsk

Valfläsk har har ju hört talas om förut men idag stötte jag på valfjäsk utanför Ica där några tjejer från Kommunal delade ut små gåvor. Det var ju trevligt men valfjäsk är inget som får mig att bestämma mig för varken det ena eller det andra partiet. Som medlem i Kommunal vet jag inte om jag gillar att medlemsavgiften går till just valfjäsk. Eller också får de pengar från partiet till det. Hur som helst, idag fick jag den traditionella röda rosen.







Jag fick också en tablettask som var märkt med nåt i stil med "välfärd och trygghet". Den fick sonen.



Sen fick jag en wettexduk:


Det är i alla fall en praktisk liten fjäskgåva. Jag har faktiskt två röda decilitermått som jag fick nåt annat valår av samma parti. De använder jag flitigt!

Idag var jag och alla mina systrar på banken och avslutade pappas konton eftersom att bouppteckningen kom förra veckan. Men när vi kom till banken möttes vi av en tant som flög på oss och frågade vilket ärende vi hade. Jag hann tänka att det är typiskt att en tossig gammal tant måste hoppa på just oss innan jag fattade att hon faktiskt jobbade på banken i fråga. Anledningen till att hon frågade var att de inte hade någon kontakt med sin dataserver efter att en kabel blivit söndergrävd tidigare idag.

Vi fick prata med en vettigare kvinna som skulle hjälpa oss på det gamla hederliga sättet, med papper och penna. Som tur var så kom deras datorer igång så vi kunde göra vårt ärende lite smidigare. Den kvinnan som hjälpte oss var lite mer vaken och trevlig och hon hade många år kvar till pension. Nu menar jag inte alls att alla tanter som närmar sig pensionsåldern borde hålla sig borta från kundkontakter men den tanten som flög på oss i foajén borde gått i pension för länge, länge sedan!!!

När vi var klara på banken åkte vi hem till huset och tog en fika hos min syster. Mycket trevligt.

Nu ska det bli skönt att få fira helg!!

Ha det gott alla bloggläsare!

Inga kommentarer: