måndag, september 06, 2010

Barns funderingar på smörgåstårtor och Jesus


Jag satt och bläddrade i en av min kära mammas anteckningsböcker
där hon har skrivit ner lite av vad min son sa när han var liten.
Sommaren 1999 hade jag och sonen varit på dop i Lindome kyrka och när vi kom hem frågade mormor:

- Hur var det på dopet?

- Jo, det var smörgåstårta också hade dom dödat Jesus.

- Hade dom? Hur hade dom gjort då?

- Jo, hans pappa var ju kung men det trodde de inte på så dom dödade honom.

- Hur gjorde dom då?

Här funderade visst sonen en stund innan han svarade:

- Jag vet inte men jag tror att dom satte honom i en stol.


I Lindome kyrka finns det en stor tavla som föreställer Jesus sittandes i en stol och jag vet att det var den tavlan han menade för vi satt och pratade om den tavlan minns jag.


(Det är inte denna bild som finns i Lindome kyrka.)

1 kommentar:

Anonym sa...

:)
Barn är verkligen för härliga! Ellinor