torsdag, september 09, 2010

Nä, nu blev jag arg igen!

Ibland undrar jag... hur tänker folk?

Jag läste en artikel på Aftonbladets nätsida om Charlotte Perrelli vars son är väldigt sjuk och läkarna inte vet vad det är med honom. Under artikeln kan man skriva kommentarer. Se vilka kommentarer folk har skrivit:

Usch, vad arg jag blir när jag läser hur folk skriver.

Vaddå "inte har pengar till läkare och medicin" Alla sjuka barn har faktiskt gratis sjukvård i detta fantastiska land och mediciner är subventionerade.

Vaddå "välkommen till verkligheten för oss svenssons"? Skulle Svenssons barn vara sjukare när de blir sjuka rent automatiskt för att de inte har en känd förälder?

Vaddå "sminkallergi"? Det är ju ett direkt påhopp!

Oavsett om Charlotte Perrelli är en kändis och har gott om pengar så är hennes barn sjukt och i det läget är hon precis lika orolig som alla andra mammor. Hon behöver stöd och uppmuntran precis som alla andra mammor. Hon behöver väl inte att folk "hoppar på" henne på det sättet! Skäms! Har de ingen empati???

Jag önskar i alla fall ingen mamma samma oro som Charlotte Perrelli troligtvis känner nu. Jag hoppas att hennes son frisknar till!! Jag tänker lite på ett uttryck som jag hör ibland: "jag önskar inte min värsta fiende det" och så tänker jag också i detta fallet. Om hon var svart eller vit, muslim eller kristen, VD eller arbetslös så skulle jag aldrig önska att hennes barn blev sjukt.

Är det bara jag som blir arg?

3 kommentarer:

Newyorkmamman sa...

Riktigt elaka och ointelligenta kommentarer.

Anonym sa...

Fy f-n vad elaka folk kan vara! Helt otroligt - empati är nog ett ord de inte förstår vad det betyder. Bra skrivet Camilla! Stackars Charlotte. Alla barn är lika mycket värda oavsett vem de har som föräldrar! Annika

Anonym sa...

Alla pratar om högt IQ men högt EQ är det många som saknar. Tydligen de flesta som kommenterat artikeln om Charlotte. Det är synd om alla som blir sjuka på ett eller annat sätt, oavsett kändisskap eller svenssonliv. Har dom ingen moderator som tar bort dessa typers kommentarer??
//Marie