tisdag, september 28, 2010

Så mycket att vara glad för!

Nu är det gjort! Bilen är besiktigad. Visserligen med en anmärkning men jag blev inte förvånad att det var just parkeringsbromsen som var kass. Det var en väldigt trevlig kille som kollade min bil och han var så pratglad att han stannade upp ibland bara för att kunna berätta något. Han påpekade både det ena och det andra och egentligen skulle nog den ena stötdämparen bak inte gått igenom men han skrev det bara som "bra att veta".


Min nymonterade blinkers blinkade så fint så!


Så med lätta steg gick jag ut till min bil och åkte hemåt när jag nästan omedelbart hamnade i ett vägarbete som visst hade påbörjats efter att jag åkte förbi där nån timma tidigare. Jag hade sån flax att jag kunde köra rakt förbi men det var jättejättelånga köer åt alla håll.


Till råga på allt sken solen så skönt på mig och min gamla bil. Det känns som en bra dag!


När jag kom hem hälsade jag på min syster som låg i soffan och softade medan hennes små barn spelade tv-spel nästan utan att bråka och de två katterna var så goa mot varandra. Så här söta var dem när de tvättade varandra, kan man bli annat än glad när man ser två gosiga katter?:

Hoppas att dagen fortsätter i samma stil! Vad kan man mer bli glad för?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! =)och grattis till att bilen gick igenom. Det hänger alltid över en det där och det beror oftats på vem man får, en nitisk gammal gubbe som jobbat där för länge eller nån trevlig lite yngre´! // Ellinor

britta sa...

åh camilla det låter som en tur dag för dej och killen på besiktnigen verkar ju trevlig han kanse är rik och singel. något för dej kanse.