måndag, september 27, 2010

Det blinkar!!!

Jag hatar, hatar, hatar att vara beroende av andra!!! Det är nästan så att jag funderar på att utbilda mig till både bilmekaniker, snickare, elektriker, rörmokare, sotare och jag-vet-inte-vad-mer så att jag ska slippa vara beroende av andra.

Jag har, som jag berättat, haft häcken full hela veckan som gick! Idag jobbade jag 7.30-18.00. I morgon ska biljäv--n besiktigas och då var det liksom i sista sekund att byta ut den där förbannade blinkersen som jag skickade efter förra veckan. Inte för att jag tror att det bara hänger på en blinkersinsats för det är en gammal Volvo och då är det säkert både spindelleder och stötdämpare som ska fixas om jag känner Volvo rätt. Men OM det bara hängde på den där förbannade blinkersen så hade det varit väldigt retligt att inte fått bytt ut den, eller hur?

Min kära kollega ringde sin svåger som via telefon förklarade för henne hur man byter själv. Sen skulle hon förklara för mig. I värsta fall hade jag fått komma hem till kollegans svåger och fått hjälp.

Men även om det inte låter så här och nu, så är jag en självständig kvinna och fast jag inte hittade nån spärr som höll upp huven så satte jag igång då fort jag kom hem. Så med hela huvens tyngd över min nacke knödde jag in mina inte alltför finlemmade händer mellan kablar och annat som luktar mototolja och fick faktiskt ganska lätt bort den trasiga blinkersinsatsen.

Sen var det dags att montera in den nya och som tur var kom min syster och kunde avlasta min nacke en stund och - simsalabim så fick jag dit den!!!


Jag kom osökt att tänka på ett gammalt uttryck:

Själv är bäste dräng

Jag kanske ska fundera på att utbilda mig till psykolog, präst och jurist också. Sen känns det som att jag kan allt.

5 kommentarer:

mockapocka sa...

Haha! Du är fantastisk Camilla! Underbart när man "kan själv"!

Steffo sa...

Hmm.duktigt syrran! Men faktum var ju d att jag skulle byta den åt dig,men du var ju inte HEMMA när jag var hos dig ;)
Tydligen viktigare med loppis..eller :)

Kan ha en kurs med dig sen hur man fixar till en skadad skärm och lackar den :)

camillos sa...

Ja du Mockapocka, ibland får jag till det! ;)
Men du brorsan! Jag hade ju ingen aning om att du hade tänkt komma hit i går!

Nim sa...

Kollega tycker att du ÄGER, som ungdomarna hade sagt!

Du kanske skall ta över efter Bosse-bildoktor?

Man är inte svag bara för att man tar emot hjälp...

Newyorkmamman sa...

Visste vi väl att du kunde!