söndag, september 09, 2012

Jag dansar aldrig nykter...inte ens på bröllop!

Vilken vecka jag har haft! Den har varit intensiv som sjutton. Det började redan förra helgen när jag, sonens faster och en annan tjej åkte upp till Trollhättan där vi hade möhippa för sonens andra faster som alltså gifter sig med sonens yngsta farbror. Vi åkte upp redan på fredagen och sov över hos brudens syster för att vi skulle kunna vara med tidigt på morgonen när kidnappningen skulle ske.
Vi tog bruden klockan åtta på morgonen och sen hade vi fullt med aktiviteter, galna upptåg och roligheter ända till klockan två på natten. Det var en fantastiskt fin och rolig dag! Vi var totalt tretton tjejer och trots att många av oss inte kände så många och alla var ganska olika varandra så hade vi såå kul tillsammans! Vi trivdes i varandras sällskap och det var lättsamt och bara kul!

Här står bruden med tårtan hon fick baka alldeles själv!
Den var skitgod!


Många drinkar blev det...


Vi åkte ner mot Göteborg på söndagen så det var en hel lång helg och jag var väl lite trött på söndagskvällen...

Under hela veckan som gått har jag haft fullt upp inför bröllopet som var i går. Förutom att jag har jobbat som vanligt så har jag grejat med nåt inför bröllopet varenda dag. Jag har liksom inte hunnit med mitt hem nånting så jag skulle behöva en rejäl städdag...
Jag tog på mig att filma möhippan för att jag tycket att det är roligt och under veckan har jag suttit vid datorn och redigerat ihop en film som vi visade på bröllopsfesten i går. Det var minsann inte lätt att få ner allt jag filmat till bara fem minuters film men jag tror att jag fick med det viktigaste och roligaste. Det blev i alla fall många goa skratt när vi visade filmen på storbildsskärmen.
Förutom möhippefilmen har jag även klippt ihop en annan liten film där vi intervjuat bruden och klippt ihop frågor och svar på ett annorlunda sätt... Jag har också hjälpt sonens farmor och klippt ihop en liten film från dem. Jag har framkallat bilder från möhippan och klistrat in i ett album som bruden fick i går. Jag har scrappat ett kort till brudparet.
I fredags kväll bakade jag sextio blåbärscupcakes och en liten bröllopstårta.

I går var det alltså äntligen dags för själva bröllopet och det var så fint och de var så vackra, både bruden och brudgummen. Festen var så lyckad och rolig, maten var jättegod och alla verkade trivas, inte minst brudparet.

Vitt och svart, kvinna och man...så vackert!

Brudens vackra bukett!

En del av baren låg och skvalpade i isvatten i ett badkar utomhus!

Ett ljushjärta som bildades under tiden som alla sjöng en sång till brudparet.

Bruden hade byggt ett fantastiskt fint cupcaketorn med plats för en liten liten tårta på toppen:

Sextio cupcakes...

...åsså den lilla tårtan!

Vi sov i en stuga strax intill brudens föräldrars sommarstuga och den två kilometer långa promenaden dit på natten var frisk och skön.
I morse åkte vi tillbaka till festlokalen för att äta frukost med brudparet och ganska många av gästerna från festen innan det var dags att åka hemåt.

En enda sak brukar jag bäva inför på såna här stora fester och det är dansen...jag dansar INTE! Inte nykter och faktiskt inte heller onykter. Jag har dansat förr, i min ungdom som det heter och jag vet att det egentligen är roligt men...nä, det är inte för mig. Det kan ha att göra med min kropp som förvisso är helt förändrad nu...men man vill ju inte bjuda på elefant-dans-show liksom. Jag tror att det är just därför jag är så obekväm med att dansa.
OM jag någongång skulle gifta mig så kan det hända att jag dansar brudvals. Jag skulle rent av ta på mig klänning i kyrkan (jag bär aldrig klänning annars nämligen). Men det lär väl tyvärr aldrig hända så ni lär aldrig få se mig i klänning...eller dansa.
Skämt åsido...de flesta dansar ju och det dansades friskt på festen i går, vilket är underbart. En sak eller rättare sagt ett fenomen är när alla på dansgolvet bildar en stor ring och en eller två personer går in i mitten och rockar loss medan alla i ringen tjoar och tjimmar och klappar händerna. Hello! Skulle jag aldrig göra. Never!
Men de som gjorde det i går verkade ha kul:


En sak till har jag sysslat med i veckan. Vad var det nu då? Hmm.

Just det, jag har ju bakat såklart :)
I torsdags bakade jag nya solskensbullar till kören som äntligen drog igång!

Nu är tant Camillos ganska slut så jag säger godnatt och puss o kram och önskar dig en underbar vecka!

Photobucket

4 kommentarer:

Nim sa...

Det kommer aldrig behöva bli varken Ica eller Volvo, för dig!

Catring på smarriga bakverk! Det måste ju va värsta idén. Man kan till o med jobba hemifrån.

Anonym sa...

Vad roligt att få se allt kring bröllopet. Önskar dig en underbar vecka tillbaka!

vally sa...

Hoppas du får tillbaka något av allt du gör för andra.

camillos sa...

Nim, vad kul det skulle vara!

Helena, Tack!

Vally; Lukas 6:38 ;)