söndag, september 30, 2012

Branta backar på Backarundan

Vilken lugn helg jag har haft. Det har varit skönt. Inga måsten och inga tider att passa. Jag har mest tagit det lugnt.

Idag tog jag en rask promenad på 5.77 km och det var skönt. Skönt att komma igång igen efter Spanienresan. Idag tog jag en liten omväg upp för en backe som är väääldigt brant utan att sakta ner allför mycket i min fart. Tänk för ett år sedan...då hade jag nog fått stanna både en och två gånger upp för den backen för att orka.

Jag hade kameran i fickan på min promenad men hittade inget att fota så jag fotade mina fötter...  :)



Nu ska jag fortsätta softa lite och sätta mig framför tvn och titta på mitt favoritprogram "Masterchef Australia".

Må så gott!
Photobucket

6 kommentarer:

vally sa...

En gång på 70-talet mötte jag vår dåvarande präst, Gunnar Pleijel, när jag gick Backarundan. Han stannade och pratade och använde uttrycket Backarunda. Hade aldrig hört det tidigare.

camillos sa...

Åhh, Gunnar Pleijel! Han var och lyssnade när vår kör hade sommarkonsert vid prästgården i somras. Han är sig precis lik!

vally sa...

Va kul, att han är sig lik och att han letade sig hit och lyssnade på er. Ni är säkert berömda.
Hans älskade hustru är död. Gerd hette hon. Vet du, att Kyrksyster, hon som har bloggen, är gift med hans systerson. Världen är liten.
Kyrksyster är diakon.

NEWYORKMAMMAN sa...

Kom du ifrån "kyrkhållet"? Promenerade uppåt most hästgården med "kråkslottet" på din vänstra sida? Ha ha, vad jag blir nostalgisk och längtig efter min gamla barndomsby!
Och Pleijel känner jag ju också till. Vad mysigt att läsa, Ca!;-)

camillos sa...

Ja precis, fast strax innan "slottet" går det en jääättebrant backe till höger som jag gick uppför. Man kan gå den vägen och komma fram alldeles vid hästgården längst uppe på toppen.

Vi finns ju med på bilder i Pleijels konfirmationsbok Ka! Värsta fotomodellerna! :)

NEWYORKMAMMAN sa...

Tänk att vi gör det ja!:-)