tisdag, september 11, 2012

Att växa genom möten

Idag hade jag ingen musik i lurarna under min promenad. Jag hade Kay Pollak i lurarna. Jag köpte hans ljudbok "att växa genom möten" tidigare idag. Det var ett erbjudande på ICA, köp två för 99:- så jag köpte också Agneta Sjödins "flickan från paradiset". Helt ärligt så är jag inte jätteförtjust i Agneta Sjödin men efter att ha lyssnat på Kay Pollaks goda råd i sisådär 46 minuter så har jag insett att jag kanske kan ändra mig. Kay Pollaks bok ger en rad olika redskap som kan hjälpa mig att förbättra mina relationer och leva ett rikare liv - just genom möten med andra människor.


Har du sett Kay Pollaks film "Så som i himmelen"? Jag älskar den filmen. Jag har filmen på DVD. När jag såg extramaterialet blev jag förtjust i hans sätt att tänka och jag har länge velat gå på nån föreläsning av honom men det har inte blivit så. Nu har jag hans bok i stället och det är extra trevligt att det är han själv som läst in boken.

Idag gick jag alltså i 46 minuter, 4,87 kilometer. Idag hade jag reflexväst på mig för första gången i år, det har blivit mörkare och mörkare vid åttatiden på kvällen. Det blir oftast då jag går mina promenader. Drygt en halv kilometer av min promenad går jag i totalt mörker så nästa gång får jag nog ta med mig pannlampan.

Jag ska också fortsätta lyssna på Kay Pollaks bok näsa gång. Boken om hur möten mellan människor kan få oss att växa. Boken om hur man lär sig något av alla möten man har med andra människor. Det blir nog bra.

Godnatt på dig!
Photobucket

1 kommentar:

vally sa...

Så lyckat, att finna den sysselsättning så givande på promenaden.
Fortsatt nöje!