måndag, september 10, 2012

Kärleksbrev och kärlekssång

Som många vet så sjunger jag gärna. Gärna ofta. Jag sjunger gärna på jobbet också såklart vilket passar bra när man jobbar med barn. Idag satt jag tillsammans med några barn och sjöng visor från de olika filmer som Astrid Lindgren gjort. Underbara filmer och underbara visor! Vi sjöng en visa flera gånger, "och nu så vill jag sjunga att sommaren är min", vet du vilken jag menar?

         

En av flickorna som sjungit med mig fortsatte sjunga och efter en stund hittade hon på en egen text. Det blev världens bästa sång om du frågar mig. Helt klart! Texten gick såhär:

"Camilla är så vacker och sommaren är min..."

Bra text va?

När jag kom hem väntade ett brev till mig. Det var från min sexåriga systerdotter. På kuvertet hade hon ritat en jultomte och storebror hjälpte henne att skriva mitt namn. På själva brevet hade hon fått hjälp av sin mor att skriva mitt namn men hon ritade själv.



Ibland behövs det inte mycket för att göra någon glad. En liten visa eller ett litet brev kan räcka.

Något annat jag blir glad av är att promenera. Idag har jag inte hunnit med någon promenad men i går gick jag min vanliga runda.

Här har jag gått ca fyra kilometer, ca en kilometer kvar hem!

Vad blir DU glad av?

Photobucket

Inga kommentarer: