onsdag, mars 09, 2011

Jag njuter!

Ja, jag njuter av mitt kaffe. En god kopp så här vid sjusnåret på kvällen är så ljuvligt.

Idag gjorde jag gratinerad kassler, ännu ett recept ur min Icakasse. Det var riktigt gott! Titta bara på allt som var med i gratängformen:


Visst ser det frächt ut?
Det var gott men det kunde vara lite mer sting i smaken. Jag gillar starkt kryddad mat.
Jag gillar att laga mat också. Jag gillar att prova nya recept. Tyvärr är jag dålig på fisk. Jag tillagar aldrig fisk här hemma. Både jag och sonen äter fisk en gång i veckan på jobbet och i skolan så det får faktiskt räcka. Skäms på mig...  Men i min Icakasse fanns det torsk till en fiskgryta och den ska jag givetvis tillaga.

Jag gillar även att se på matlagningsprogram. Och tävlingsprogram. Så i kväll ska jag se på "Sveriges mästerkock" på tv4. Jag gillar nämligen Per Morberg också. Det verkar som att man antingen gillar honom eller inte tål honom. Vad tycker du?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Tål inte! Men han började liksom på minus efter att han spelade en så hemsk karaktär i 1939. (Hette den väl?)

camillos sa...

Var han med i 1939, det komer jag inte ihåg. Men Rederiet där han spelade Viggo kommer jag ihåg. Otäck människa den där Viggo, men Per gillar jag.

Anonym sa...

Var det en bra och prisvärd kasse, tycker du?

/mockapocka

camillos sa...

Ja det tycker jag Mockapocka! I alla fall första veckan då det bara kostar 449:-. Sen kostar det 699:-. Då kan man kanske lika gärna göra sig en egen matsedel och handla det som behövs...eller också köper man hela koceptet rakt av för att det är så bekvämt. Man kan ju få det levererat hem också.