onsdag, mars 23, 2011

Ännu ett inlägg om KAFFE

När jag kom hem från jobbet märkte jag att min kaffebryggare var påslagen. Det hade den varit i över nio timmar. Man kan säga att det kaffet som fanns kvar i botten av kannan var vidbränt.

Lite så känner jag mig idag. Inte utbränd. Men lite vidbränd. Jag som ändå tyckte att jag tankade själen så in i norden under helgen som gick. Den räckte visst inte så långt.

Sonen är i på bio med sin plastfarfar och sina två farbröder så jag är alldeles ensam i huset. Min del av huset vill säga. Så antingen tar jag min vidbrändhet och slänger mig i soffan och håller käften eller också tar jag min vidbrändhet och går in till min syster och tankar lite positiv energi från henne och hennes goa barn. Vi får se hur jag gör. Men först ska jag nog diska kaffekannan och göra mig en ny kanna kaffe. Kaffe kan hjälpa lite mot vidbrändhet. Tror jag.

2 kommentarer:

Lena sa...

Vidbränd... ja det var ett bra uttryck. Kan nog säga att jag också är lite vidbränd just nu :(

camillos sa...

Vad tråkigt Lena! Du skulle varit med i söndags när vi hade vår gospelkonsert, man blir så fylld i själen! (fast...jag var ju själv med i två dagar och kände mig lite vidbränd idag...men ändå)
Hoppas det blir bättre för dig!