tisdag, mars 29, 2011

Är det vår eller?

I dag har jag varit på en heldag med facklig utbildning och eftersom att jag inte är van att sitta still så där länge så var jag bra seg mot slutet av dagen.
Jag har inte fotat något idag, inte ens under vår promenad förbi det fina tjärnet när vi var på väg till lunchstället. Solen sken på oss fast vinden var lika på...
För mig som jobbar med småbarn är det väldigt lyxigt att få gå ut och äta lunch med bara vuxna. Sen är det ju trevligt att träffa lite annat folk också, såna man bara träffar ibland. Maten smakade bra och jag behövde inte resa mig för att torka ett vält mjölkglas en enda gång.

I söndags när vi åkte till tippen hittade jag något fint under några gamla terrakottakrukor som jag slängde på släpet:


Tänk att de där stackars lökarna har kunnat gro denna kalla vinter. Dessutom med ett gäng krukor på sig!
Sen kan jag bara meddela att vårskorna har kommit fram ur sina gömmor. Nu vill jag inte se åt fodrade vinterkängor eller tjocka jackor!


Idag kör jag en enkel profil i köket. Tomatsoppa ur tetrapack och minibaguetter, såna där man bakar av hemma. Så får det bli ibland. Men det är faktiskt gott.

2 kommentarer:

Nim sa...

Wow! Snygga skor..ser ut som att det är sådana där med ficka. Kan alltid vara bra att ha.

mockapocka sa...

Det är görgott, en favvis!